تشکل های دانشجویی خوانسار-اخبار و تحلیل ها

اخبار،تحلیل مسائل فرهنگی سیاسی واخبار دانشگاهها را در وبلاگ ما مشاهده نمایید.

تشکل های دانشجویی خوانسار-اخبار و تحلیل ها

اخبار،تحلیل مسائل فرهنگی سیاسی واخبار دانشگاهها را در وبلاگ ما مشاهده نمایید.

نقد وبررسی توافق نامه ژنو3

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۲۹ ب.ظ


 1-معرفی اجمالی توافقنامه،2-زمان اجرای هر یک از گا مها،3-نتایج عدم معین بودن زما نبندی گا مها:

1-معرفی اجمالی توافقنامه

این توافق نامه از یک مقدمه و 3 گام به نام های گام اول، گام دوم، گام نهایی و یک بخش نهایی به نام گام بعد ) Following successful implementationof the final step تشکیل شده است. البته با عناوین مختلف و متفاوتی از این گام ها نا مبرده شده است که در جای خود به آن پرداخته می شود. مقدمه از ) The goal for ( شرو ع شده و با ) nuclear program ( خاتمه مییابد.بعد از مقدمه وارد گام دوم م یشود. گام دوم از ) There would ( شرو ع شده و تا of this matterادامه پیدا میکند. بعد از آن گام اول با عبارت Elements of a first step  آغازشده و دو صفحه و نیم بعد با عبارت ) agreed amount ( پایان میپذیرد. پس از آن گام نهایی با عبارت ) Elements of ( آغازشده و تا practices   R&D ادامه مییابد. در پایان هم به گام بعد ) Following ( اشاره شده است.

2-زمان اجرای هر یک از گا مها

زمان شروع گام اول مطابق با اول ژانویه 2013 و به میزان 6 ماه تعبیه شده که چون قابلیت تمدید پذیری در آن لحاظ شده است. برای تمدیدها میزانی معین نشده است؛ یعنی قابلیت تمدیدپذیری آن به صورت نامحدود وجود دارد. پس در

واقع پایان گام اول مشخص نیست. زمان شروع و پایان گام دوم به هیچ عنوان در متن ذکر نشده است. لذا از حیث شروع میتواند هم رمان با گام اول آغاز و مانند گام اول پایان نامعلومی داشته باشد. زمان شروع گام سوم حدوداً اواخر ماه نوامر 2014 است اما زمان پایانی برای آن معین نگردیده است؛ لذا میتواند زمانی بلند مدت-مثلاً 20 سال- داشته باشد.

3-نتایج عدم معین بودن زما نبندی گا مها:

1. زمان عمومی توافق نامعلوم می شود. یعنی معلوم نیست نهایتاً چه زمانی همه نتایج حاصل می شود.

2. زمان عمل کردن طرف مقابل به مفاد توافقنامه روشن نخواهد بود و میتواند از زیر بار انجام آن طفره رود.

3. امکان تداخل تعهدات گا مها وجود دارد. یعنی برای مثال چون اعلام نمی گردد که گام اول تمام شده یا نه، می تواند تعهدات آن را کماکان تمدیدکرده و تا گا مهای بعدی ادامه دهد.

4. گا مها متقابل و همزمان تعریف نشده است. بلکه این گونه مطرح شده است که پس از راستی آزمایی آژانس بررسی ها برای اقدام ما آغاز میشود. پس به راحتی تعهدات طرف مقابل قابل تأخیر افتادن و حتی عملاً امکان اجرا نشدن آن نیز وجود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۸
دانشجو بسیجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی