تشکل های دانشجویی خوانسار-اخبار و تحلیل ها

اخبار،تحلیل مسائل فرهنگی سیاسی واخبار دانشگاهها را در وبلاگ ما مشاهده نمایید.

تشکل های دانشجویی خوانسار-اخبار و تحلیل ها

اخبار،تحلیل مسائل فرهنگی سیاسی واخبار دانشگاهها را در وبلاگ ما مشاهده نمایید.

 امام حسین (ع) در وصیت نامه خود نفرمودند من برای تشکیل حکومت قیام کردم بلکه فرمودند من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.......  امام حسین (ع) در وصیت نامه خود نفرمودند من برای تشکیل حکومت قیام کردم بلکه فرمودند من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم. و امام رضا (ع) از پذیرفتن حکومت ولایتعهدی خودداری میکرد و امامان دیگر (علیهم السلام) نیز بر حکومتهای منحرف وقت قیام نکردند و حکومت تشکیل ندادند. این موارد نشانه جدایی دین از حکومت و به تبع آن رد نظریه حکومتی مردم سالاریدینی است.

پاسخ 2 اولاً خود رسول اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) حکومتتشکیل دادند و امام حسن (ع) نیز حکومت تشکیل داد و جنگ کرد تااینکه صلح را بر او تحمیل کردند.

ثانیاً سید الشهدا (ع) در همان وصیت نامه پس از آنکه فرمودند برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است فرمودند(اسیر سیره جدی و ابی) یعنی سیره و روش من، همان سیره و روش جد و پدرم است. پیغمبر در مدینه حکومت تشکیل داد.علی بن ابیطالب (ع) درکوفه و مدینه حکومت تشکیل داد من نیز حکومت تشکیل میدهم به همان گونه که آنها انجام دادند آن حضرت در سخنرانی رسمی اش نیز شرایط امام و رهبر را ذکر کرده که امام باید حاکم به قسط و عدل باشد.[ 2] بیعت گرفتن جناب مسلم بن عقیل از مردم کوفه برای آن حضرت به جهت تشکیل حکومت بود.

امام رضا (ع) نیز چون میدانست که جریان ولایتعهدی یک نیرنگ است، آن را بطور رسمی نمیپذیرفت و اینکه ائمه علیهم السلام یامسموم شدند یا شهید و در زندانها تحت نظر بودند. برای این بود که بر ضد حکومت منحرف وقت قیام میکردند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۲
دانشجو بسیجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی